Menu
StudentMag
Studium

Učitelé jsou pozadu v používání technologií, potvrdil britský průzkum

Martin Ulbrich

Martin Ulbrich

19. 2. 2015

Bezmála dvě třetiny britských teenagerů by si přály učitele s lepšími technologickými dovednostmi. Drtivá většina z nich je navíc pokročilejší v používání technologií než jejich vyučující.

Vyplývá to z průzkumu mezi tisícovkou žáků ve věku 16 až 18 let. V prosinci jej provedla výzkumná společnost YouthSight s pověřením Frog Education, předního dodavatele vzdělávacích technologií ve Velké Británii.

Doma mají lepší vybavení než ve škole

Šetření mimo jiné ukázalo, že 84 procent žáků používá doma mnohem vyspělejší přístroje a zařízení, než s jakými pracují při výuce ve školách.

„Dnešní teenageři vyrostli s nejmodernějšími zařízeními a školy jsou pozadu. Technologie má sice velký potenciál k transformaci školství, ale učitelé potřebují mnohem větší podporu, aby dostupné technologie co nejlépe využili,“ míní generální ředitel Frog Education Gareth Davies.

Jak se pozná technicky zdatný učitel? Podívejte se na 8 znaků

Hlavní příčinou stagnace podle něj nejsou učitelé, ale školy a vzdělávací systém, které svým pedagogům prakticky neumožní s vyspělou technologií přijít do styku.

Davies: Žáci vědí, co znamená technologie pro budoucnost

Stejného názoru jsou také britští teenageři. 73 procent z nich si myslí, že by byli mnohem lépe připraveni používat nejmodernější technologie, kdyby s nimi mohli pracovat ve škole.

Více než polovina žáků si zároveň uvědomuje, že by jim lepší přístup ke vzdělávacím technologiím pomohl v budoucím uplatnění na trhu práce.

„Těm, kteří brzy opustí školu a vstoupí do světa práce, je jasné, co znamená technologie pro jejich budoucnost. A jestliže ti, kteří poskytují vzdělávání, neudělají více pro osvojení dostupných technologií, žákům tím pouze uškodí,“ dodává Davies.

Počítačům vládne Dánsko, propadají zadlužené státy

Propastné rozdíly v používání technologií a především počítačů ve školách ukázala již v listopadu 2010 konference European Schoolnet Eminent, pořádaná v Kodani.

Podle OECD nejčastěji používají počítače ve školách v Dánsku, Austrálii a Rakousku. Naopak nejvíce zaostávají evropské státy, které jsou v současnosti ohroženy dluhovou krizí – Řecko, Irsko, Itálie nebo Španělsko.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Učitelé jsou pozadu v používání technologií, potvrdil britský průzkum