Menu
StudentMag
Kariéra pro studenty

Přinášíme 9 základních tipů, jak se lépe soustředit při práci z domova

Vendula Pazderová

Vendula Pazderová

16. 9. 2014

Práce z domova není pro každého. Ze začátku to vypadá jako ráj, po čase se však může ukázat, že bez dohledu nejste schopní nic pořádného dotáhnout do konce. Máme několik tipů, jak práci z domova zefektivnit.

1. Pružná pracovní doma? S mírou

Když pracujete z domova, můžete si začátek i konec pracovní doby uzpůsobovat, jak se vám zachce. Ten pocit svobody je na práci z domova snad to nejúžasnější. I přesto byste si ale měli vytvořit nějaký více méně pevný řád, který budete dodržovat. Jinak se vám pracovní morálka nejspíš brzy úplně vypaří do éteru.

2. Jste ptáče, nebo sova?

Vámi vytvořený pracovní řád by měl odrážet to, zda jste výkonnější po ránu nebo večer. Spoustu lidí je sice těžké vykopat ráno z postele, ale když už se to podaří, zvládnou toho dopoledne mnohem víc, než by bývali zvládli odpoledne. Vyzkoušejte, kdy se nejlépe pracuje vám.

3. Pracovní versus odpočinkové místo

Měli byste si najít jedno neměnné místo, které bude sloužit výhradně práci. Nemělo by vás tam nic rozptylovat a měli byste tam mít vše, co k práci potřebujete.

4. Nehrajte si na zombie

Jak se vám pracuje lépe – v pyžamu, s ospalkami v očích a s peřinou kolem zad, nebo když jste umytí, hezky oblečení a po dobré snídani? To, jak se cítíte, bude odrážet také to, jak pracujete. Každý to má sice trochu jiné, ale hádáme, že rozcuchaní a pyžamu se moc sebevědomí a výkoní necítíte.

5. Rozkouskujte si den

Pokuste si něčím pravidelně rozkouskovávat den na menší části, abyste nepracovali sice průběžně, ale vlastně non-stop. Zkuste třeba jídlo – v 11:30 jdete prostě vařit oběd a nic s tím nepohne. Najezte se mimo své pracovní místo. Tím přijdete na jiné myšlenky, trochu se rozptýlíte a změníte kontext přemýšlení.

6. Hledejte osobní kontakt

Nekomunikujte jen po internetu, snažte se najít si čas od času v rámci práce i nějaký osobní kontakt. Aby se vám moc často nestávalo, že večer zjistíte, že jste ten den na nikoho nepromluvili. Je to strašidelný pocit.

7. Kašlete na „pracovní týden“

Lidský organismus nezná nic takového jako je „pracovní týden“. Pokud vám to ve čtvrtek nějak nejde od ruky, udělejte si pracovní den v sobotu, kdy budete víc ve formě, a užijte si klidnější čtvrtek.

8. Mějte seznam úkolů

Sepište si každé ráno seznam toho, co daný den chcete stihnout. Pokud nejste sami od sebe dost organizovaní, je podobný seznam úkolů to nejmenší, co můžete udělat. Pomůže vám to zorganizovat se o trochu lépe.

9. Pochvalte sami sebe

Už nad vámi nestojí učitel ani žádný nadřízený, aby vás za vaši práci pochválil. Musíte to udělat sami. Když se vám něco doopravdy povede, odměňte se: dobrým jídlem, dárkem, který už jste si dlouho přáli, nebo klidně jen půlhodinkou s oblíbeným seriálem.

Ohodnoťte tento článek:
0
Právě čtete

Přinášíme 9 základních tipů, jak se lépe soustředit při práci z domova