Po zajímavém a poměrně úspěšném projektu Modré pyramidy s názvem Klíčová otázka se chystá nová edukativní akce se stejnojmenným názvem. Cílem je ukázat mladým lidem, jak mají přistupovat k budoucnosti, pokud si chtějí pořídit vlastní bydlení. Z plánovaného obsahu však mohou těžit i dospělí. Jaký byl minulý projekt a co je hlavním cílem letošní kampaně?
Okamžitá odměna, nebo čekání na větší částku?
Loňský projekt Klíčová otázka se zaměřil na experiment, kdy si mladí lidé měli vybrat mezi okamžitým získáním 1000 korun, nebo spuštěním odpočtu o trvání jednoho roku, po kterém dostanou rovnou 2000 korun. Výsledky byly velmi zajímavé, kdy si 54 % zvolilo první možnost okamžité odměny. Jenže nechat se zlákat pokušením se nemusí vyplatit do budoucna. Neustálé okamžité utrácení se totiž snadno stane překážkou pro získání vlastního bydlení. Cílem tak bylo ukázat mladým lidem, že spoření má skutečně smysl a za pár let jim může přinést obrovskou odměnu, která by pro ně v opačném případě byla nedosažitelná.
Správný přístup k budoucnosti
Právě uvažování a přístup k budoucnosti je přitom častým problémem, který trápí nejenom mladé lidi. Je potřeba naučit se chápat jednotlivé souvislosti a správně si propojit aktuální jednání s tím, co to může přinést do budoucna. Nový projekt Modré pyramidy upozorňuje na důležitý aspekt spoření. Pokud si začnou mladí lidé včas spořit, může být půjčka na bydlení snadno dostupná.
Pomoc s řešením otázky vlastního bydlení
Získání vlastního bydlení totiž s velkou pravděpodobností bude v budoucnu stejně či ještě více obtížné. Včasná a důkladná příprava od profesionálů v tomto oboru se tak rozhodně hodí a může znamenat důležitou výhodu. A přesně to je hlavní důvod, proč vznikl tento nový projekt zaměřený na mladé klienty.