Firmy dnes bývají zklamané z mladých zaměstnanců. Mnoho z nich se ale pro tzv. mileniály snaží být atraktivnější. Nabízí jim flexibilní pracovní dobu, zajímavé pracovní prostředí nebo různé výhodné benefity. Jenže ani to nestačí mileniálům ke spokojenosti v zaměstnání. Co všechno by společnosti měly změnit?
Mladí lidé dnes touží po větší zodpovědnosti a rychlém kariérním postupu. Chtějí mít po svém boku kolegy, kteří jim pomohou růst a prosadit se. Chtějí inspirující vizi, která je bude motivovat k tvrdé práci.
Kdo jsou superšéfové
Sydney Finkelstein, odborník na obchodní vedení, analyzoval tzv. „superšéfy“ – tedy zaměstnavatele, kteří pochopili potřeby a touhy mileniálů. Zjistil, že existují některé klíčové podobnosti ve způsobu, jakým řídí své mladé zaměstnance. Píše o nich také ve své knize Superšéfové: Jak výjimeční lídři řídí tok talentu (Superbosses: How Exceptional Leaders Manage the Flow of Talent).
Příkladem těchto superšéfů je podle něj třeba známý módní návrhář Ralph Lauren, manažer investičního fondu Julian Robertson nebo technický inovátor Larry Ellison. Oni i řada dalších stavěli svá obchodní impéria s důrazem na rozvoj zaměstnanců.
Co chtějí mileniálové v práci
Nabízí jim osobní koučing, obrovské možnosti rozvoje, tvůrčí svobodu, příležitosti společného vzdělávání a nakonec i možnost vykonávat smysluplnou práci. Ambiciózní zaměstnanci chtějí mít šanci na změnu a superšéfové jim jí umožní.
Díky tomu, že využili vášnivou a kreativní energii svých mladých chráněnců, založili úspěšné společnosti a mnozí z nich se stali miliardáři.
Neměli strach, že by si jejich zaměstnanci sbalili tašky a dali výpověď. Zároveň pochopili, že nejlepší zaměstnance si nejde vydržovat – vyvíjí se, a tak je přirozené, že časem mohou hledat větší příležitosti jinde.
„Pokud budou mít opravdu dobrou příležitost, kterou jim nemůžete nabídnout, je nevyhnutelné, že je ztratíte. Ale to je cena, kterou zaplatíte za skutečně vynikající lidi,“ řekl Michael Miles, bývalý generální ředitel americké společnosti Kraft General Foods.
Superšéfové si podle něj uvědomují, že je lepší mít skvělé zaměstnance na kratší dobu než průměrné dlouhodobě.